U. doc. composta ID1272 - Escultures a l'aire lliure

Esculturas al aire libre Invitació al muntatge "Esculturas al aire libre" Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure Escultures a l'aire lliure

Àrea d'identificació

Codi de referència

ID1272

Títol

Escultures a l'aire lliure

Data(es)

  • 1975 (Creation)

Nivell de descripció

U. doc. composta

Volum i suport

1 full, paper
1 díptic, paper
61 fotografies (paper, b/n i color)
56 diapositives (plàstic, color)

Àrea de context

Història arxivística

Origen de l'ingrés o de la transferència

Àrea de contingut i estructura

Abast i contingut

Escultures a l'aire lliure és una experiència a càrrec de Xavier Olivé i de Carlos Pazos amb l'assessorament i la col·laboració del grup de dansa dirigit per Cesc Gelabertde on es confonen artista, tema, model i obra en una mateixa realitat en què s'experimenta amb els límits entre art i vida. Per realitzar aquesta idea es compta amb la col·laboració de Rosli i Muntat Ayuso, Santi Alcolea, Toni Cots, Toni Gelabert i Ramón Olives com a escultures adoptant postures estètiques clàssica i romàntica. Els homes imiten el "David" de Verrocchio, un personatge amb túnica i un home primitiu recolzat en un bastó; les dones a la "Sireneta" d'Eriksen, al "Desconsol" de Josep Llimona i a la "Mediterrània" de Maillol. Els amplificadors d'un magnetòfon reproduïen sons naturals (brisa, fulles dels arbres, etc.).
Maquillatge i perruqueria: María José Araujo.
So: Francesc Martí.

Valoració, destrucció i programació

Ingressos

Sistema d'organització

Àrea de condicions d'accés i ús

Condicions d'accés

Condicions de reproducció

Idioma del material

Escriptura dels documents

Nota sobre les llengües i escriptures

Característiques físiques i requeriments tècnics

Instruments de descripció

Àrea de documentació relacionada

Existència i localització dels originals

Existència i localització de reproduccions

Unitats de descripció relacionades

Nota de publicació

Cirici, Alexandre. "Transcripcions de Pazos i Olivé". Serra d'or. Any XVII, núm. 195 (des. 1975), p. 99-101.

Nota de publicació

Cirici, Alexandre (1977). "EINA fa deu anys". Serra d'or. Núm. 208, p. 43.

Nota de publicació

Combalía Dexeus, Victòria. "Les avant-gardes en Espagne". Art press (janv./févr. 1976), p. 26-27.

Nota de publicació

Domingo Barnils, F. “Esculturas al aire libre”. Artes plásticas (1975), p. 15-18.

Nota de publicació

“EINA, experimentación escultórica”. En: Diario de Barcelona. Circuito cero (jul. 1975).

Nota de publicació

Dorfles, Gillo. Ultimas tendencias del Arte de Hoy. 5ª ed. Barcelona: Labor, 1976, "Cap. XI. Arte conceptual", p. 153.

Nota de publicació

Moix, Anna María; Casas, Carme. “Cartas envenenadas”. Tele/eXpres (junio 1975).

Nota de publicació

Parcerisas, Pilar (2007). Conceptualismo(s): poéticos, políticos, periféricos: en torno al arte conceptual en España, 1964-1980. Madrid: Akal.

Nota de publicació

Rafols Casamada, Albert. “Escultures a l’aire lliure”. Num. 2 (des. 1975).

Nota de publicació

Suárez, Alicia; Vidal, Mercè. “Art. Noticiari”. Serra d'Or. Any XVII, núm. 191, (agost 1975), p. 53-54.

Àrea de notes

Nota

Fotografies de Emilio Taltavull Gimeno

Identificador(s) altenatiu

Punts d'accés

Punts d'accés per matèria

Punts d'accés per lloc

Punts d'accés per autoritat

Punts d'accés de gènere

Àrea de control de la descripció

Identificador de la descripció

Identificador de la institució

Regles o convencions

Estat d'elaboració

Nivell de detall

Dates de creació revisió eliminació

Idioma(es)

Escriptura(es)

Fonts

Àrea d'ingressos

Matèries relacionades

Persones i organitzacions relacionades

Related genres

Llocs relacionats

Unitats d'instal·lació

  • Capsa de cartró permanent: UI-05
  • Capsa de cartró permanent: UI-FOT-1
  • Capsa de cartró permanent: UI-FOT-3