Mostrando 214 resultados

Descripción archivística
EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona Unitat documental composta
Opciones avanzadas de búsqueda
Imprimir vista previa Ver :

83 resultados con objetos digitales Muestra los resultados con objetos digitales

Resum de les reunions entre els professors d’Elisava i el CICF

Resum de les diferents reunions produïdes entre els professors d’Elisava i la direcció del CICF, arrel de diferents esdeveniments que enfrontaren ambdues parts, i que acabarien amb la dimissió de pràcticament tot l’equip fundacional de l’escola.

En aquestes reunions es plantegen desavinences en els horaris de Josep Maria Castellet, Joaquim Molas i Oriol Bohigas, professors contractats per al curs següent. També s’acordà la redacció d’uns estatuts, tot i que no hi hagué acord amb el CICF. També es parla de la possibilitat de fundar una nova escola.

ADLAN i testimoni de l'època, '32-36

L’exposició sobre l’ADLAN (Amics de l’Art Nou) vas ser un encàrrec del Col·legi d’Arquitectes, en el que van participar una gran part dels professors d’EINA i un petit grup d’alumnes. L’exposició situa l’ADLAN en el seu context temporal, a través d’un muntatge fotogràfic tret de revistes de l’època (32/36) i mostrà obres d’artistes com Jaume Sans, Marinel·lo o Eudald Serra. En el marc de l’exposició es van realitzar altres actes com la projecció de la pel·lícula "Sombrero de copa" , una taula rodona sobre el cinema dels anys 30 amb Romà Gubern com a moderador i la intervenció de Vázquez Montalban, Pere Gimferrer o Joan de Segarra entre d’altres, una conferència de Corredor-Matheos, altre sobre l’avantguarda i la literatura catalana a càrrec de Joaquim Molas, una taula rodona sobre l’ADLAN amb Alexandre Cirici i Josep Termes com a ponents i una conferència final titulada "ADLAN vist per un espectador" pronunciada per Sebastià Guasch.

Es conserva el conveni amb el Col·legi d’arquitectes (incomplet), les normes orientatives del Col·legi i documentació per a l’exposició ADLAN, comunicacions entre EINA i el Col·legi d’arquitectes, la memòria del projecte i pressupostos i despeses de la preparació i muntatge de l’exposició, el plànol de l’exposició, algunes de les fotografies exposades, el número 79 de "Cuadernos de arquitectura", dedicat a l’exposició, el pòster de l’exposició i el programa d’actes.

1a Mostra Internacional d'Art. Homenatge a Joan Miró

Per encàrrec del Centre d'Iniciatives i Turisme de la ciutat de Granollers, EINA s'ocupa de dues iniciatives de la Primera Mostra d'Art de Granollers: l'exposició Homenatge a Joan Miró i el primer Concurs d'Art Jove. Del muntatge de l'exposició, celebrada als locals de la Caja de la Diputación Provincial, se'n fan càrrec Lluís Pau, Catalina Mora i Jordi Morera, estudiants de l'Escola, amb la participació de Pilar Mangrané i l'assessorament d'Albert Ràfols. El disseny del muntatge destaca per diverses raons: presenta una estructura metàl·lica amb plafons inserida a la sala que genera un espai completament diferent i zonifica la distribució de les obres sobre la planta; d'altra banda, estableix un itinerari mitjançant llums de neó que marquen el recorregut de la mostra.

Es conserven pressupostos, un calendari de planificació del projecte, una invitació per Pilar Mangrané per assistir a la presentació de l’exposició, rebuts dels honoraris i desglossament d’hores del muntatge de l’exposició, dos versions del catàleg de l’exposició i fotografies del muntatge.

Mostra internacional de tramesa postal

Tramesa Postal s'emmarca dins del conjunt de pràctiques d'art conceptual portades a terme a EINA a finals dels anys 60 i principis del 70. Artistes multidisciplinaris de tot el món van ser convidats a participar d'una pràctica de Mail art que seria exposada en dues ocasions, la primera d'elles a EINA, i la segona a la Sala Vinçon, amb motiu de la celebració del Congreso Mundial de Comunicación a Barcelona.

Entre els participants destaquen noms com John Baldessari, Ettore Sottsass, Antoni Miralda, Muntadas, John Knight, Lawrence Weiner, Joan Brossa, Bigas Luna, Colita, Robert Llimós, Toni Miró, Xavier Olivé, Carlos Pazos, America Sanchez, Xavier Sust o Lluís Utrilla.

Conté els fulls volanders i materials publicitaris d'ambdues exposicions, la llista de participants i algunes llistes d'adreces, les cartes de resposta d’alguns participants, el pòster de l’exposició i algunes de les trameses.

Dedicatòria 10 anys EINA, 1967-1977

Amb motiu del 10è aniversari d’EINA, es va celebrar una exposició d’autògrafs (textos, dibuixos, etc.) de persones vinculades amb l’escola. Es conserva la carta enviada als participants i la llista de persones a la que es a enviar.

El fons d'art de l'escola compta amb els autògrafs de:
Girona, Maria
Gali Camprubí, Jordi jr.
Comadira, Narcís
Artigau, Francesc
Bohigas, Oriol
Marí, Toni
Muñoz, Asen
Joan, Pau
Moral, Maria Teresa
Teixidor Sureda, Àngel
Mañà, Jordi
Selles, Antoni
Rabassa, Rosa Maria
Pau Corominas, Lluís
Sarra Arau, Jordi
Espinet, Miquel
Serra, Manolo
Vives, Carme
Casals, Pim
Combalia Dexeus, Victoria
Masià, Carmen
Garriga, Isabel
Closas, Francis
Cantallops, Lluís
Pablo, Jordi
Domènech, Ramon
Lluscà, Josep
Vicens, Toni
Casals, Muriel
Miserachs, Toni
Steegman, Enric
Freixes, Dani
Olivé, Xavier
Bofill, Anna
Armenter, Xano
Llovet, Jordi
Garces, Jordi
Hernández Cros, Chon
Gelabert, Cesc
Sánchez, America
Núñez, Patricia
Tornabell, Alexandre
Bonet, Eduard
Regas, Georgina
Riera, Pere
Núñez, Alicia
Jové, Àngel
Milà, Miquel
Hernández Cros, Jose Emilio
Sust, Xavier
Gubern, Sílvia
Bonet, Maria del Mar
Zimmermann, Yves
Valcarcel, Maria
Monjo, Susana
Artigas, Jordi
Estrada P.; Preminguer, M.; Clusellas, M.
Fernández de la Reguera, Fredy
Sariola, Eulàlia
Peraferrer, Domènech
Ullibarri, Susana
Marfil Prats, Armand
Giner Torres, Maria
Valeri, M. Mercè
Arumí, Francesc
Ferrater, Jose Manuel
Querol, Maribel
Vivo, Caro
Canyellas, Quim
Leiva, Nelson
Borrell, Josep
Vidal, Eugenia
Cistero, Merxe
Coma, Montse
Costa, Josep
Mila, Josep M.
Vilalta, Angel
Aubert, Maria Antonia
Garcia, Victoria
Angel, Marcela
Aliu, Joan ; Font, Jaume
Serrat, Francesc
Verges, Paulina
Padrós, Agnés
Vidal i Jansa, Mercè
Tort, Carmen
Ribalta, Marta
Nualart, Roser
Bulbena i Moreu, Xavier
Esteba, Pilar
Baurier, Annie
Dalmau, Marta
Bonet, Guillem
Arranz-Bravo, Eduard
Valls Gorina, Nani
Ardid, Salvador
Brustenga, Alex
Todó, Francesc
Studio Blau
Sòria Badia, Enric
Rubió i Palau, Carme
Sellés, Roser
Rotger i Rosell, Jordi
Riba, Jordi
Pérez Vernetti, Laura
Gelabert, Toni
Alemany, Pep
Maio, Anna
Minoves, Albert
Gorgas Casoliva, Pep
Llopis, Francesca
Ferrer. Alexandre
xxxxxx Giró, Ignacio
Escala, Salvador
Vidal, Noelia
Masdemont, Mercè
Marzá, Fernando
Riera Pujal, Carles
Fuchs, Margarita
Tort, Montserrat
Ninot, Ricard de
Mestres Quadreny, J. M.
Palomo, Chuca
Maria Puig, Ramon

La Pastoral, apunts per a un quadre

Conté la postal publicitaria, programa i fotografies del muntatge realitzar per Xavier Olivé i els alumnes d'escenografia de l'escola, amb motiu de la festa de final de curs.

Fitxa tècnica

  • Idea: Xavier Olivé.
  • Suport i muntatge: alumnes del Taller d’Escenografia d’EINA.
  • Col·laboradors: Toni Marí (textos), Beth Galí (escenografia) i Germans Salvador (decorats de paper).
  • Actors: Paul Adams, Nuria Bagena, Jessyka, Rafael Navarro, Ramón, Viky Sensat, Mónica Verdú del Teatre Arnau.
  • Perruqueria, maquillatges i accessoris: Susana G. Körver, Joan Alonso i Gregori Ros (Make-Up Academy).
  • Pentinats: Marcel (Taller de Perruqueria).
  • Vestuari: Ramon Ramis.
  • Fotografies: Josep Gol.

ICSID 1971 Ibiza

Documentació sobre el setè congrés de l'International Council of Societies of Industrial Design a Eivissa, on Josep Ponsatí, professor d'EINA, va realitzar, amb la col·laboració d'un grup d'alumnes, una gran peça inflable.

Conté comunicacions entre l'ADI-FAD i EINA, una reproducció del butlletí "Hojas de información" de l'ADI-FAD d'octubre de 1971, "Breve informe de la actividad de las salas de reunión en el congreso ICSID 1971 IBIZA" de Jordi Mañá, "ICSID 1971 Ibiza", un resum dels tres informes sobre l'ensenyament del disseny editats per l'ICSID, "Summary report of ICSID seminars on the education for industrial design", una reproducció de "La Vanguardia" del dia 31 octubre de 1971 on apareix l'infable, "Ponsati, l'infable d'Eivissa = el hinchable de Ibiza = Inflatable at Ibiza", amb textos d'Alexandre Cirici, Jordi Reyes Planas, Fredy de la Reguera, Pancho Ayguavives i Manuel Valcells.

Barcelona desflorada

EINA realitza el muntatge de l'exposició "Barcelona desflorada: recursos naturals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la seva gestió", organitzada per la Comissió del Medi Ambient de l'Associació d'Enginyers Industrials en col·laboració amb el BCD (Barcelona Centro de Diseño Industrial), en la seu del qual se celebra. Del muntatge, en el qual participen estudiants de l'assignatura de projectes de segon d'Interiorisme, i els professors Josep Alemany, Lelis Marqués i Enric Poblet, destaca l'arbre metàl·lic de 13 metres d'alçada que es va situar davant la seu del BCD. L'exposició pretén presentar els principals problemes relacionats amb els recursos naturals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, així com iniciar un debat al voltant d'aquests per tal de cercar-hi alternatives sostenibles.

Conté el plànols d'un arbre metàl·lic de 13 metres d'alçada que es va situar davant la seu del BCD en el marc de l'exposició "Barcelona desflorada". Hi van participar alumnes de l'assignatura de projectes de segon d'interiorisme, i els professors Josep Alemany, Lelis Marqués i Enric Poblet. La unitat documental també conté rebuts i factures del departaments de disseny gràfic d'EINA i de diversos professors, un quadríptic i una invitació a l'exposició.

Escultures a l'aire lliure

Escultures a l'aire lliure és una experiència a càrrec de Xavier Olivé i de Carlos Pazos amb l'assessorament i la col·laboració del grup de dansa dirigit per Cesc Gelabertde on es confonen artista, tema, model i obra en una mateixa realitat en què s'experimenta amb els límits entre art i vida. Per realitzar aquesta idea es compta amb la col·laboració de Rosli i Muntat Ayuso, Santi Alcolea, Toni Cots, Toni Gelabert i Ramón Olives com a escultures adoptant postures estètiques clàssica i romàntica. Els homes imiten el "David" de Verrocchio, un personatge amb túnica i un home primitiu recolzat en un bastó; les dones a la "Sireneta" d'Eriksen, al "Desconsol" de Josep Llimona i a la "Mediterrània" de Maillol. Els amplificadors d'un magnetòfon reproduïen sons naturals (brisa, fulles dels arbres, etc.).
Maquillatge i perruqueria: María José Araujo.
So: Francesc Martí.

Coses passades de moda

Coses passades de moda (encara no recuperades) es una mostra que proposa reflexionar sobre el bon gust, les modes i el kitsch més exagerat. Per a la seva organització es convida els professors i amics de l'escola a participar amb el seu propi objecte més passat de moda. Uns objectes que anaven configurant la mostra a mesura que arribaven.

Exposició Supercollage

En el marc del Taller de color de l'Albert Ràfols, es realitza una experiència col·lectiva consistent en la realització d'un collage dins del qual s'havia de poder entrar. El treball es va dividir en dues parts. D'una banda, la recollida del material, bàsicament anuncis o fragments d'anuncis publicitaris i, de l'altra, la realització pràctica dels estudiants sota la direcció de l’Albert Ràfols.

L'objectiu era establir un diàleg entre l'espai arquitectònic, el volum interior de la classe i els elements cromàtics i formals que s'incorporaven a murs, sostre i terra, amb l'objectiu d'entendre com aquests elements modifiquen el concepte d'espai en relacionar-se entre ells.

Projecte de transformació del jardí a escala 1:1

En aquest muntatge de la Maria Girona, en el qual es reflexiona sobre realitat, ficció i percepció, els diferents elements emprats, procedents de diferents decorats de teatre, es distribueixen pel jardí conformant un gran collage. L'artificialitat del seu realisme es posa en evidència en contrastar amb els elements naturals del jardí, al mateix temps que aquests últims adquireixen un sentit diferent en incloure's dins de la ficció.

Resultados 1 a 50 de 214