Reunió de la Junta Coordinadora del dia 18
- ID730
- U. doc. composta
- [197-?]
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté l'ordre del dia i l'acta de la reunió.
82 resultats amb objectes digitals Mostra els resultats amb objectes digitals
Reunió de la Junta Coordinadora del dia 18
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté l'ordre del dia i l'acta de la reunió.
Llistes de socis i aportacions
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Resum de les reunions entre els professors d’Elisava i el CICF
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Resum de les diferents reunions produïdes entre els professors d’Elisava i la direcció del CICF, arrel de diferents esdeveniments que enfrontaren ambdues parts, i que acabarien amb la dimissió de pràcticament tot l’equip fundacional de l’escola.
En aquestes reunions es plantegen desavinences en els horaris de Josep Maria Castellet, Joaquim Molas i Oriol Bohigas, professors contractats per al curs següent. També s’acordà la redacció d’uns estatuts, tot i que no hi hagué acord amb el CICF. També es parla de la possibilitat de fundar una nova escola.
Rebuts de les aportacions econòmiques
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Estudio económico superficial para la escuela EINA
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Per un disseny original i propi
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté diversos documents de treball de l'exposició i dues cartes a destinataris sense identificar.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit i una altra versió mecanografiada.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit del programa i una altra versió mecanografiada.
Técnica y aplicación de los medios y producción gráfica publicitaria
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit del programa i una altra versió mecanografiada.
Jornades de debat amb el Gruppo 63
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
L’any 67, EINA va acollir el grup d’intel·lectuals italians Gruppo 63. Amb el patrocini de les editorials Lumen, Seix i Barral i Edicions 62, es va voler propiciar unes converses entre aquest grup i una representació dels intel·lectuals espanyols i catalans. El grup d’italians el constituïen Nanni Balestrini,Renato Barilli, Furio Colombo, Fausto Curi, Guido Davico Bonino, Gillo Dorfles, Umberto Eco, Enrico Filippini, Alfredo Giuliani, Giorgio Manganelli, Elio Pagliarani, Antonio Porta, Valerio Riva i Adriano Spatola. El grup de participants espanyols i catalans va comptar amb Carlos Barral, Josep Maria Castellet, Jaime Gil de Biedma, Gabriel Ferrater, José Agustín Goytisolo, J. V. Foix, Joan Teixidor, Salvador Clotas, Alexandre Cirici, Gabriel Celaya, Antoni Tàpies, Albert Ràfols-Casamada, Romà Gubern, Ricardo Bofill, Oscar Tusquets, Federico Correa, Oriol Bohigas, J. M. Mestres Quadreny i la majoria dels professors d’EINA d’aquell moment.
Es conserva el programa dels dies 3 al 5 de febrer de 1967 amb el segell de l'editorial Tusquets, i fotografies de les jornades.
Esborranys i acords presos per a la confecció dels primers plans d'estudi
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté esborranys, anotacions, notes i acords de reunions en les que es va tractar el pla d'estudis dels primers cursos d'EINA.
Taller de la forma, curs 1967-68
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit del programa i una altra versió mecanografiada.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
La segona edició del Seminari d'Estètica s'inaugura amb una sessió titulada Expressió i significació a càrrec d'Alexandre Cirici i Manuel Sacristán. Li van continuar Cine d'avantguarda i cine polític impartida per Roman Gubern; una sessió sobre cinema fantàstic i de terror; un col·loqui sobre els còmics entre Enric Sió i R. Gubern; una taula rodona sobre sociologia de la literatura amb la participació de Lucien Goldmann; una sessió crítica sobre la pintura de Jordi Galí; una altra sobre les tendències actuals de la música moderna; diverses sessions sobre les branques de les matemàtiques de les teories de conjunts i les de grups; altres dedicades a l'estructuralisme impartides per Salvador Clotas, Xavier Rubert de Ventós i Manuel de Solà-Morales; una sessió d'Eduard Bonet amb el títol Probabilitat, informació i simulació; o una dedicada als fets del maig del 68 francès amb la participació de J.M. Castellet, M.A. Capmany o J. Solé Tura, entre d'altres.
Conté la llista de participants i fulls volanders publicitaris d'algunes de les sessions.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Les Jornades de debat amb el Gruppo 63, motiven un Seminari d’Estètica que s’inicia dues setmanes després de la visita dels italians. L’objectiu principal del seminari és, segons s’indica en una de les cartes de convocatòria, “estudiar l’aplicació del mètode estructuralista a l’estètica”. El seminari s’inicia amb unes sessions preparatòries d'aclariment terminològic i conceptual, a partir de diferents textos de l’historiador i crític d’art Pierre Francastel, dels filòsofs i sociòlegs Lucien Goldmann, Roland Barthes i Roger Bastide i del llinguista Émile Benveniste.
Color y comunicación visual, 2º curso 1967-68
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit del programa i una altra versió mecanografiada.
Técnicas de interiorismo curso, 1967-68
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit del programa i una altra versió mecanografiada.
Classe de fotografia d'en Xavier Miserachs
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Cursets d'arquitectura i urbanisme
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Esborranys d'una xerrada sobre el disseny per a instituts
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Teoria de la forma, curs 1968-69
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté tres esborranys manuscrits del programa.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté un esborrany manuscrit incomplet del programa i una altra versió mecanografiada.
ADLAN i testimoni de l'època, '32-36
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
L’exposició sobre l’ADLAN (Amics de l’Art Nou) vas ser un encàrrec del Col·legi d’Arquitectes, en el que van participar una gran part dels professors d’EINA i un petit grup d’alumnes. L’exposició situa l’ADLAN en el seu context temporal, a través d’un muntatge fotogràfic tret de revistes de l’època (32/36) i mostrà obres d’artistes com Jaume Sans, Marinel·lo o Eudald Serra. En el marc de l’exposició es van realitzar altres actes com la projecció de la pel·lícula "Sombrero de copa" , una taula rodona sobre el cinema dels anys 30 amb Romà Gubern com a moderador i la intervenció de Vázquez Montalban, Pere Gimferrer o Joan de Segarra entre d’altres, una conferència de Corredor-Matheos, altre sobre l’avantguarda i la literatura catalana a càrrec de Joaquim Molas, una taula rodona sobre l’ADLAN amb Alexandre Cirici i Josep Termes com a ponents i una conferència final titulada "ADLAN vist per un espectador" pronunciada per Sebastià Guasch.
Es conserva el conveni amb el Col·legi d’arquitectes (incomplet), les normes orientatives del Col·legi i documentació per a l’exposició ADLAN, comunicacions entre EINA i el Col·legi d’arquitectes, la memòria del projecte i pressupostos i despeses de la preparació i muntatge de l’exposició, el plànol de l’exposició, algunes de les fotografies exposades, el número 79 de "Cuadernos de arquitectura", dedicat a l’exposició, el pòster de l’exposició i el programa d’actes.
Disseny d’una bossa de cel·lulosa per a Perfumes Versalla
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Expedient d’inauguració del curs acadèmic 1969-1970
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
En el marc del curs bàsic de Color impartit per Albert Ràfols, els estudiants de primer duen a terme una acció anomenada Environament experimental. Es tracta d'una instal·lació de realització col·lectiva fonamentada en els estudis i les pràctiques prèviament realitzats sobre teoria del color i composició. mòduls volumètrics, textures, música i so, canvis de llum i projeccions de diapositives que contribueixen a la transformació durant dos dies (29 i 30 de maig) de l'espai de la classe.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Documentació sobre el setè congrés de l'International Council of Societies of Industrial Design a Eivissa, on Josep Ponsatí, professor d'EINA, va realitzar, amb la col·laboració d'un grup d'alumnes, una gran peça inflable.
Conté comunicacions entre l'ADI-FAD i EINA, una reproducció del butlletí "Hojas de información" de l'ADI-FAD d'octubre de 1971, "Breve informe de la actividad de las salas de reunión en el congreso ICSID 1971 IBIZA" de Jordi Mañá, "ICSID 1971 Ibiza", un resum dels tres informes sobre l'ensenyament del disseny editats per l'ICSID, "Summary report of ICSID seminars on the education for industrial design", una reproducció de "La Vanguardia" del dia 31 octubre de 1971 on apareix l'infable, "Ponsati, l'infable d'Eivissa = el hinchable de Ibiza = Inflatable at Ibiza", amb textos d'Alexandre Cirici, Jordi Reyes Planas, Fredy de la Reguera, Pancho Ayguavives i Manuel Valcells.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Anteproyecto de viaje a Austria Hungría
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Treballs de volum de la classe de Josep Ponsatí
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
1a Mostra Internacional d'Art. Homenatge a Joan Miró
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Per encàrrec del Centre d'Iniciatives i Turisme de la ciutat de Granollers, EINA s'ocupa de dues iniciatives de la Primera Mostra d'Art de Granollers: l'exposició Homenatge a Joan Miró i el primer Concurs d'Art Jove. Del muntatge de l'exposició, celebrada als locals de la Caja de la Diputación Provincial, se'n fan càrrec Lluís Pau, Catalina Mora i Jordi Morera, estudiants de l'Escola, amb la participació de Pilar Mangrané i l'assessorament d'Albert Ràfols. El disseny del muntatge destaca per diverses raons: presenta una estructura metàl·lica amb plafons inserida a la sala que genera un espai completament diferent i zonifica la distribució de les obres sobre la planta; d'altra banda, estableix un itinerari mitjançant llums de neó que marquen el recorregut de la mostra.
Es conserven pressupostos, un calendari de planificació del projecte, una invitació per Pilar Mangrané per assistir a la presentació de l’exposició, rebuts dels honoraris i desglossament d’hores del muntatge de l’exposició, dos versions del catàleg de l’exposició i fotografies del muntatge.
Mimetitzar-se amb el jardí a través del maquillatge
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Exercicis de la classe de comunicació de Xavier Olivé consistents en mimetitzar-se amb el jardí a través del maquillatge.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Experiència al taller de volum de Josep Ponsatí
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Reunió Comissió Mixta dia 25 novembre 1971
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté la convocatòria, l'ordre del dia i l'acta de la reunió.
Documents de treball de la Comissió Mixta
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Coses passades de moda (encara no recuperades) es una mostra que proposa reflexionar sobre el bon gust, les modes i el kitsch més exagerat. Per a la seva organització es convida els professors i amics de l'escola a participar amb el seu propi objecte més passat de moda. Uns objectes que anaven configurant la mostra a mesura que arribaven.
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Revista editada pel Taller de Disseny Gràfic d'EINA.
Projecte de transformació del jardí a escala 1:1
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
En aquest muntatge de la Maria Girona, en el qual es reflexiona sobre realitat, ficció i percepció, els diferents elements emprats, procedents de diferents decorats de teatre, es distribueixen pel jardí conformant un gran collage. L'artificialitat del seu realisme es posa en evidència en contrastar amb els elements naturals del jardí, al mateix temps que aquests últims adquireixen un sentit diferent en incloure's dins de la ficció.
20.000Kms. en DKW a través d’USA
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Part deEINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
Conté una convocatòria a un reunió, un model de carta als participants, i dos esborranys del programa de "Cadaqués Congrés Tancat".