Fons CAT XXX BARCELONA D'EINA Associació d'Exalumnes 10 - D'EINA, Associació d'Exalumnes

Área de identidad

Código de referencia

CAT XXX BARCELONA D'EINA Associació d'Exalumnes 10

Título

D'EINA, Associació d'Exalumnes

Fecha(s)

  • 2001 - 2007 (Creación)

Nivel de descripción

Fons

Volumen y soporte

2 capses

Área de contexto

Nombre del productor

(2001-2007)

Historia administrativa

Historia archivística

Origen del ingreso o transferencia

Área de contenido y estructura

Alcance y contenido

El fons conté els documents produïts i rebuts per l’Associació d’Exalumnes D’EINA en l’execució de les seves funcions, competències i serveis al llarg de la seva existència. En aquest sentit, els documents constitueixen el testimoni de les relacions entre D’Eina i els seus associats, altres persones físiques o jurídiques, com també de les seves relacions amb altres institucions i administracions.

En general, només es conserva una part relativament reduïda de la documentació. Els fons conté els documents fundacionals i de dissolució de l’associació, actes de reunions de la Junta D’EINA i de l’Assemblea General, algunes memòries d’activitats, llistes d’associats i informació sobre algunes de les activitats realitzades per l’associació.

Valorización, destrucción y programación

D’acord amb la Llei 10/2001 d’arxius i documents, s’ha d’aplicar la normativa d’avaluació, a partir de la qual se’n determina la conservació per raó dels seus valors (cultural, jurídic...) o bé l’eliminació, ja sigui parcial o total, transcorregut un període de temps establert. Com a norma general, pels documents d’arxiu posteriors a l’1 de gener de 1940, la normativa estableix que cap document no pot ésser eliminat si no se segueix la normativa i el procediment establerts.

Acumulaciones

No es preveuen increments, tot i que els fons és incomplet.

Sistema de arreglo

Des de la seva descripció, l’any 2015, es ve aplicant el quadre de classificació següent:

1. Gestió interna
1.1. Documents constitutius i estatuts
1.1.1. Acta fundacional
1.1.2. Estatuts
1.1.3. Dissolució
1.2. Òrgans de govern
1.2.1. Actes de reunions de la Junta directiva D’EINA
1.2.2. Actes de reunions de l’Assemblea General de socis
1.2.3. Correspondència
1.3. Planificació estratègica
1.3.1. Memòries
1.4. Gestió dels associats
1.4.1. Incorporació a l’entitat
1.4.2 Llistes de socis
1.5. Afers jurídics
1.5.1. Convenis i contractes
1.6. Gestió econòmica
1.6.1. Pressupost
1.6.2. Llibres diari
1.6.3. Balanços de situació
1.7. Relacions públiques
1.7.1. Gestió de la identitat corporativa
2. Activitat externa
2.1. Activitats
2.1.1. Expedients d’organització d’activitats

Área de condiciones de acceso y uso

Condiciones de acceso

Els documents del fons són de lliure accés, llevat de les sèries que contenen dades personals individuals i individualitzables, la documentació de les quals és consultable sempre i quan superi els terminis de reserva establerts per la legislació vigent.

En un futur es preveu ampliar la informació sobre les condicions d'accés, consulta i reproducció en un reglament per l'arxiu.

Condiciones

La reproducció de documents del fons de l'associació d'exalumnes D'EINA, sempre que siguin de lliure accés, només està condicionada al seu estat de conservació i, pel que fa als documents de caràcter creatiu (fotografies, plànols, cartells...), a les obligacions que es derivin de l’aplicació dels drets d’explotació en cada cas concret.

L’autorització per accedir a la consulta de documentació reservada no implica l’autorització de reproducció amb finalitats de comunicació pública.

Idioma del material

  • catalán

Escritura del material

Notas sobre las lenguas y escrituras

Características físicas y requisitos técnicos

Instrumentos de descripción

Área de materiales relacionados

Existencia y localización de originales

Existencia y localización de copias

Unidades de descripción relacionadas

Descripciones relacionadas

Área de notas

Identificador/es alternativo(os)

Puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Puntos de acceso por autoridad

Tipo de puntos de acceso

Área de control de la descripción

Identificador de la descripción

Identificador de la institución

Reglas y/o convenciones usadas

Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC) 2007. 1a ed. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Subdirecció General d’Arxius, 2007. (Arxivística i gestió documental. Eines ; 1).

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Fechas de creación revisión eliminación

Data de creació: 2015.07.06

Idioma(s)

  • catalán

Escritura(s)

Fuentes

La pròpia unitat de descripció.

Nota del archivista

Descripció realitzada per Rubén Alcaraz Martínez.

Área de Ingreso

Materias relacionadas

Personas y organizaciones relacionadas

Tipos relacionados

Lugares relacionados

Unidad de almacenaje

  • Capsa estàndar per a documents: UI-49
  • Capsa estàndar per a documents: UI-50