Área de identidad
Código de referencia
Título
Fecha(s)
- 2001 - 2007 (Creación)
Nivel de descripción
Fons
Volumen y soporte
2 capses
Área de contexto
Nombre del productor
Institución archivística
Historia archivística
Origen del ingreso o transferencia
Área de contenido y estructura
Alcance y contenido
El fons conté els documents produïts i rebuts per l’Associació d’Exalumnes D’EINA en l’execució de les seves funcions, competències i serveis al llarg de la seva existència. En aquest sentit, els documents constitueixen el testimoni de les relacions entre D’Eina i els seus associats, altres persones físiques o jurídiques, com també de les seves relacions amb altres institucions i administracions.
En general, només es conserva una part relativament reduïda de la documentació. Els fons conté els documents fundacionals i de dissolució de l’associació, actes de reunions de la Junta D’EINA i de l’Assemblea General, algunes memòries d’activitats, llistes d’associats i informació sobre algunes de les activitats realitzades per l’associació.
Valorización, destrucción y programación
D’acord amb la Llei 10/2001 d’arxius i documents, s’ha d’aplicar la normativa d’avaluació, a partir de la qual se’n determina la conservació per raó dels seus valors (cultural, jurídic...) o bé l’eliminació, ja sigui parcial o total, transcorregut un període de temps establert. Com a norma general, pels documents d’arxiu posteriors a l’1 de gener de 1940, la normativa estableix que cap document no pot ésser eliminat si no se segueix la normativa i el procediment establerts.
Acumulaciones
No es preveuen increments, tot i que els fons és incomplet.
Sistema de arreglo
Des de la seva descripció, l’any 2015, es ve aplicant el quadre de classificació següent:
- Gestió interna
1.1. Documents constitutius i estatuts
1.1.1. Acta fundacional
1.1.2. Estatuts
1.1.3. Dissolució
1.2. Òrgans de govern
1.2.1. Actes de reunions de la Junta directiva D’EINA
1.2.2. Actes de reunions de l’Assemblea General de socis
1.2.3. Correspondència
1.3. Planificació estratègica
1.3.1. Memòries
1.4. Gestió dels associats
1.4.1. Incorporació a l’entitat
1.4.2 Llistes de socis
1.5. Afers jurídics
1.5.1. Convenis i contractes
1.6. Gestió econòmica
1.6.1. Pressupost
1.6.2. Llibres diari
1.6.3. Balanços de situació
1.7. Relacions públiques
1.7.1. Gestió de la identitat corporativa - Activitat externa
2.1. Activitats
2.1.1. Expedients d’organització d’activitats
Área de condiciones de acceso y uso
Condiciones de acceso
Els documents del fons són de lliure accés, llevat de les sèries que contenen dades personals individuals i individualitzables, la documentació de les quals és consultable sempre i quan superi els terminis de reserva establerts per la legislació vigent.
En un futur es preveu ampliar la informació sobre les condicions d'accés, consulta i reproducció en un reglament per l'arxiu.
Condiciones
La reproducció de documents del fons de l'associació d'exalumnes D'EINA, sempre que siguin de lliure accés, només està condicionada al seu estat de conservació i, pel que fa als documents de caràcter creatiu (fotografies, plànols, cartells...), a les obligacions que es derivin de l’aplicació dels drets d’explotació en cada cas concret.
L’autorització per accedir a la consulta de documentació reservada no implica l’autorització de reproducció amb finalitats de comunicació pública.
Idioma del material
- catalán
Escritura del material
Notas sobre las lenguas y escrituras
Características físicas y requisitos técnicos
Instrumentos de descripción
Área de materiales relacionados
Existencia y localización de originales
Existencia y localización de copias
Unidades de descripción relacionadas
Área de notas
Identificador/es alternativo(os)
Puntos de acceso
Puntos de acceso por materia
Puntos de acceso por lugar
Puntos de acceso por autoridad
Tipo de puntos de acceso
Área de control de la descripción
Identificador de la descripción
Identificador de la institución
Reglas y/o convenciones usadas
Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC) 2007. 1a ed. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Subdirecció General d’Arxius, 2007. (Arxivística i gestió documental. Eines ; 1).
Estado de elaboración
Nivel de detalle
Fechas de creación revisión eliminación
Data de creació: 2015.07.06
Idioma(s)
- catalán
Escritura(s)
Fuentes
La pròpia unitat de descripció.
Nota del archivista
Descripció realitzada per Rubén Alcaraz Martínez.