Fons CAT XXX BARCELONA D'EINA Associació d'Exalumnes 10 - D'EINA, Associació d'Exalumnes

Àrea d'identificació

Codi de referència

CAT XXX BARCELONA D'EINA Associació d'Exalumnes 10

Títol

D'EINA, Associació d'Exalumnes

Data(es)

  • 2001 - 2007 (Creation)

Nivell de descripció

Fons

Volum i suport

2 capses

Àrea de context

Nom del productor

(2001-2007)

Història administrativa

Història arxivística

Origen de l'ingrés o de la transferència

Àrea de contingut i estructura

Abast i contingut

El fons conté els documents produïts i rebuts per l’Associació d’Exalumnes D’EINA en l’execució de les seves funcions, competències i serveis al llarg de la seva existència. En aquest sentit, els documents constitueixen el testimoni de les relacions entre D’Eina i els seus associats, altres persones físiques o jurídiques, com també de les seves relacions amb altres institucions i administracions.

En general, només es conserva una part relativament reduïda de la documentació. Els fons conté els documents fundacionals i de dissolució de l’associació, actes de reunions de la Junta D’EINA i de l’Assemblea General, algunes memòries d’activitats, llistes d’associats i informació sobre algunes de les activitats realitzades per l’associació.

Valoració, destrucció i programació

D’acord amb la Llei 10/2001 d’arxius i documents, s’ha d’aplicar la normativa d’avaluació, a partir de la qual se’n determina la conservació per raó dels seus valors (cultural, jurídic...) o bé l’eliminació, ja sigui parcial o total, transcorregut un període de temps establert. Com a norma general, pels documents d’arxiu posteriors a l’1 de gener de 1940, la normativa estableix que cap document no pot ésser eliminat si no se segueix la normativa i el procediment establerts.

Ingressos

No es preveuen increments, tot i que els fons és incomplet.

Sistema d'organització

Des de la seva descripció, l’any 2015, es ve aplicant el quadre de classificació següent:

  1. Gestió interna
    1.1. Documents constitutius i estatuts
    1.1.1. Acta fundacional
    1.1.2. Estatuts
    1.1.3. Dissolució
    1.2. Òrgans de govern
    1.2.1. Actes de reunions de la Junta directiva D’EINA
    1.2.2. Actes de reunions de l’Assemblea General de socis
    1.2.3. Correspondència
    1.3. Planificació estratègica
    1.3.1. Memòries
    1.4. Gestió dels associats
    1.4.1. Incorporació a l’entitat
    1.4.2 Llistes de socis
    1.5. Afers jurídics
    1.5.1. Convenis i contractes
    1.6. Gestió econòmica
    1.6.1. Pressupost
    1.6.2. Llibres diari
    1.6.3. Balanços de situació
    1.7. Relacions públiques
    1.7.1. Gestió de la identitat corporativa
  2. Activitat externa
    2.1. Activitats
    2.1.1. Expedients d’organització d’activitats

Àrea de condicions d'accés i ús

Condicions d'accés

Els documents del fons són de lliure accés, llevat de les sèries que contenen dades personals individuals i individualitzables, la documentació de les quals és consultable sempre i quan superi els terminis de reserva establerts per la legislació vigent.

En un futur es preveu ampliar la informació sobre les condicions d'accés, consulta i reproducció en un reglament per l'arxiu.

Condicions de reproducció

La reproducció de documents del fons de l'associació d'exalumnes D'EINA, sempre que siguin de lliure accés, només està condicionada al seu estat de conservació i, pel que fa als documents de caràcter creatiu (fotografies, plànols, cartells...), a les obligacions que es derivin de l’aplicació dels drets d’explotació en cada cas concret.

L’autorització per accedir a la consulta de documentació reservada no implica l’autorització de reproducció amb finalitats de comunicació pública.

Idioma del material

  • català

Escriptura dels documents

Nota sobre les llengües i escriptures

Característiques físiques i requeriments tècnics

Instruments de descripció

Àrea de documentació relacionada

Existència i localització dels originals

Existència i localització de reproduccions

Unitats de descripció relacionades

Descripcions relacionades

Àrea de notes

Identificador(s) altenatiu

Punts d'accés

Punts d'accés per matèria

Punts d'accés per lloc

Punts d'accés per autoritat

Punts d'accés de gènere

Àrea de control de la descripció

Identificador de la descripció

Identificador de la institució

Regles o convencions

Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC) 2007. 1a ed. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Subdirecció General d’Arxius, 2007. (Arxivística i gestió documental. Eines ; 1).

Estat d'elaboració

Nivell de detall

Dates de creació revisió eliminació

Data de creació: 2015.07.06

Idioma(es)

  • català

Escriptura(es)

Fonts

La pròpia unitat de descripció.

Nota de l'arxiver

Descripció realitzada per Rubén Alcaraz Martínez.

Àrea d'ingressos

Matèries relacionades

Persones i organitzacions relacionades

Related genres

Llocs relacionats

Unitats d'instal·lació

  • Capsa de polipropilè: UI-49
  • Capsa de polipropilè: UI-50